blogglista.se soderluundd.blogg.se - Vikt och kroppsideal

soderluundd.blogg.se

2016-02-08
21:01:48

Vikt och kroppsideal

Ett ämne som verkligen är aktuellt just nu och som har varit det ganska länge, är just vikten och kroppsideal. Hur mycket man väger, hur mycket man '' borde '' väga, osv. Varför ska vi fokusera så mycket på några siffror på en våg. De siffrorna identiferar inte dig eller vem du är. Det är helt enkelt bara några siffror. Men det har ju blivit en sådan stor press. Man jämför sig med andra, försöker att gå ner några kilon. Men för vissa så stannar det inte bara vid några kilon. För vissa så blir just de där siffrorna så himla betydelsefulla. Man ser på sociala medier hur vältränade och smal tjejerna oftast här. Hur lätt det är att hjärntvätta folk. Det finns ingen riktig fakta som säger att det är så man ska se ut. Det är en bild som samhället tyvärr har skapat. Människor som ser bilder på modeller och vill se ut som dem. Tyvärr så ser inte modellerna ut som på bilderna. Bilderna är oftast väldigt photoshopade. Det är ju mycket folk som tränar nu. Och jag tycker att det jättebra om man tränar, det är hälsosamt för kroppen. Men jag tycker att man ska träna för sin egen skull och inte för någon annans.Jag har sett många bilder där det står '' Det här är vad tjejer tror att killar vill ha '' och så är det en smal tjej och sen står det '' Det här är vad dem egentligen vill ha '' och så är det en bild på en tjej med kurvor. Det kan även stå tvärtom. Jag menar olika killar gillar olika typer av partners. Precis som du och alla andra, så har vi alla olika saker som vi faller för. Och sedan finns ju även det här uttrycket '' Beach 2016 ''. Och då ska man vara vältränad och snygg inför sommaren. Sätt på dig badkläder och gå på stranden och vips så är du '' Beach 2016 ''. Jag har själv varit osäker på min vikt. Jag blev mobbad för min vikt när jag var yngre och det var väldigt jobbigt. Jag önskade alltid att jag kunde vara smalare. Men vem skulle ha vunnit på det? Mobbarna eller jag? För jag var nöjd med min kropp innan dem sa någonting. Vill ni veta en sak? Alla är lika fina och alla kroppar är lika fina. Låt ingen säga någonting annat. Var stolt över dig själv och din kropp. För du är vacker från topp till tå. <3
 
 
 
 
 
 
 
Kommentar:
2016-02-08 @ 22:26:37
#1: Nathalie

Jättebra inlägg! Så viktigt att uppmärksamma och det är ett väldigt aktuellt ämne. Fortsätt med den positiva inställningen, fler förebilder behövs ♡


Svar: Tack så mycket fina du! Ja verkligen och det är ett väldigt viktigt ämne! Jag fortsätta att vara så positiv som jag bara kan! <3
Patricia

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: